Nem vagyok kertvárosi lakos, bár sűrűn megfordulok ebben a panelkáoszban a városon áthaladva. Éppen ezért valahogy ismerőssé vált egyfajta nyomott hangulat, valami egész éves "spleen" a Nagy Imre út környékén, az igazi, hamisítatlan, betonrealista kertvárosban.
A minap viszont olyan képződményt sikerült szemügyre venni, amitől a reménytelenség, kilátástalanság, szplínség újabb bugyrai tárulkoztak fel, a szürkeség újabb árnyalatai mutatkoztak meg, sőt új értelmet nyert az eddig mindig álszent módon elkerült, tagadott, felháborodva visszautasított "panel-proli" kifejezés is.
A Melinda utca-Nagy Imre út közötti üzletházban, a bezárt Spar helyett ugyanis pénteken megnyílt egy DM (értsd Drogerie Markt) bolt. A nyitást komoly marketing felhajtás kísérte, akörnyéken lakó egyik ismerősöm szerint több hullámban érkező szórólapok, hirdetőújságokban elhelyezett reklámok tájékoztatták a helyi vásárlóerőt a nyitási akcióról, mely szerint HATALMAS, vagyis 20%-os nyitási kedvezményekkel várják a nagyérdeműt.
És a nép rohant. Jelentős marketing siker, hogy a reklámelérte a célját, már a nyitás előtt megjelent a vásárló tömeg. Igen, tömeg.
A nyitás előtt húsz perccel készítettem a fotót, ekkor már jelentős tábor várakozott a bejárat előtt, nagy részük le is maradt a képről.
A szervezők zenekart is biztosítottak, akik a szokásos szinti-mulatós-pop repertoárral szórakoztatták az alkalmi közönséget.
Felfoghatatlan. Érthetetlen. Paranormális. Interdiszciplináris titok.
2008-ban a pécsi emberek egy jelentős csoportja képes jeletős időt áldozni az életéből arra, hogy 20%-kal olcsóbban vegyen hajfestéket, tusfürdőt, esetleg tampont egy olyan üzletláncban, amelynek számtalan egyéb tagja található a városban.
Mindezt zenére.
Utolsó kommentek